ENS TROBARÀS A

CGT – Entitats de l'Àrea Metropolitana de Barcelona –Planta -1 Edifici A, C/62 núm. 16-18, Sector A Zona Franca, 08040 Barcelona Tel. 93 223 51 51 Ext. 2809 cgt@amb.cat

vale más una frase que mil palabras...

L'acceptació de l'opressió per part de l'oprimit acaba per ser complicitat (Víctor Hugo)

Només canviarà alguna cosa quan actuïn els mateixos oprimits (Ulrike Meinhoff)

dijous, 1 de març de 2012

SEGUIM INTENTANT QUE COMPLEIXIN LES SEVES LLEIS

Tal com us vam dir en una anterior entrada al nostre bloc, el passat 31 de gener teníem un judici als Jutjats del Social de Barcelona referent al personal extern que fa feines estructurals a la seu de l’ÀMB, en concret el personal que realitza tasques d’ordenança, telefonista o d’auxiliar de règim interior. El judici es va ajornar a petició de l’advocat de la Casa degut a una qüestió de forma. El seu dia, havíem plantejat el conflicte col•lectiu contra la Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona però, en extingir-se aquesta, no es podia fer el judici contra una empresa que ja no existeix, malgrat la successió administrativa de l’ÀMB. Tot plegat un tripijoc legal que la Casa s’ha tret per allargar el procés: el temps va passant, les condicions laborals es van endurint i els drets es van esvaint. Ja tenim, però, nova data de judici pel proper mes de juny (sí, la justícia no és gaire ràpida i gens barata, i això ho saben ben bé uns quants).

Sobre altres temes del vostre interès, divendres 17 de febrer vam rebre la visita d’una Inspectora de Treball, degut a vàries denúncies presentades per aquesta Secció sindical. A la visita va comprovar la manca de sortida d’emergències al costat sud-est de l’edifici B i la mala adequació dels passos d’evacuació del personal en aquest costat del mateix edifici. També va examinar els perillosos accessos del personal als edificis per la tarda i en caps de setmana i festius (pel pàrquing). La Inspectora va prendre nota també del fet que hi ha molts treballadors de la Casa que fan visita d’obra sense els EPI’s corresponents (equips de protecció individual) perquè la Casa no els els facilita. Finalment, també es va interessar pel fet que, a les darreries de l’any passat, hi havia moltes persones treballant a l’Àrea amb un contracte fins a final de legislatura i a les quals la Direcció els va adreçar una nota on els deia que el seu contracte s’extingia en data 31 de desembre.

Quan tinguem alguna resolució al respecte, us continuarem informant sobre aquests temes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada