dimecres, 30 de novembre del 2011

Un "nou" Delegat del Pla Metropolità de Mobilitat Urbana

On ho havíem deixat? Ah, sí!: el membre de la Mesa Nacional del PSC que és reclamat per l’ÀMB en comissió de servei de l’Ajuntament de Barcelona i se li atorga un subgrup més alt que el de l’entitat d’origen i el nivell més alt possible. Un grup C amb despatx i butlla per anar i venir.

Us havíem dit que la comissió de servei era només fins el 31 de desembre... i ara sabem perquè. Dins el pressupost general per al 2012 hi ha la relació de càrrecs directius i les seves retribucions. Tranquils, les retribucions no han augmentat, només el número de directius. En concret, hi ha un nou Delegat del Pla Metropolita de Mobilitat Urbana (76.182,40 € anuals), la qual cosa fa augmentar l’increment del personal directiu de l’ÀMB respecte les tres entitats de les quals prové fins al 19,7%. Visca les retallades!

Dins de l’expedient que “justificava” la reclamació en comissió de servei d’aquest “capità” del PSC, es troba un informe del Director de Serveis Tècnics i del Director de Transport i Mobilitat on deien que era necessària aquesta figura de Delegat i detallaven les seves comeses: totes dins dels epígrafs “dirigir” i “impulsar”, clarament fora de l’abast d’un grup C. Aquest informe està datat tres dies després que el Director de Serveis Generals i el Coordinador de Recursos Humans afirmessin en un altre informe que aquests directors de Transports reclamaven a la persona en concret que es volia fitxar. Està clar que les dates indiquen clarament la seqüència real dels esdeveniments, amb l’afegitó que aquests Directors no van voler escriure el nom concret que sens dubte se’ls demanava. La necessitat d’aquest Delegat és ara la mateixa que quan es va constituir l’ÀMB: cap. Així ho hem expressat en l’al·legació que hem interposat a l’aprovació definitiva del pressupost general de 2012

El moment propici perquè l’aclaparadora majoria del PSC imposés al Ple un altre càrrec directiu (per omplir de nàufrags d’altres administracions l’illa política que és l’actual ÀMB) era l’aprovació definitiva del pressupost general pel 2012, però a principis d’octubre això quedava massa lluny. I per això es va muntar la comissió de servei de l’ “agent de la guàrdia urbana, subgrup C2” -així ho denomina l’Ajuntament de Barcelona en el decret que autoritza la comissió de servei- i se’l va fitxar pagant-li tant com va semblar que podia colar: molt més que a l’Ajuntament de Barcelona, òbviament.

Senyors de la resta de partits que conformen el Consell Metropolità, o sigui CiU, PP, ICV-EUiA, ERC i JpP: a l’ÀMB no necessitem un guàrdia urbà. El fet que se’l fes venir abans de poder nomenar-lo càrrec directiu dóna idea de la confiança que té el PSC per poder fer el que vol, que en aquest cas és col·locar tant bé com pugui els seus. Els darrers dies els mitjans de comunicació ja s’han fet ressò de la injustícia que representa que vostès cobrin indemnitzacions per venir a l’ÀMB, a més del seu sou. L’opinió pública no els té precisament en gran estima. Tenen l’oportunitat de rentar-se la cara i de no fer-se còmplices d’un clar acte de nepotisme. Volen que la gent entengui que l’únic consens universal entre vostès és per cobrar i per col·locar els seus? Potser la premsa només ha destapat la punta de l’iceberg; potser aviat farà publiques les mil raons per ser polític com la millor manera de quedar-se al marge de totes les crisis i de les receptes per sortir-nos-en...

dijous, 17 de novembre del 2011

EL PROPER DIA 20 ESCULL QUI T’ENTABANARÀ


Francesc Narváez Pazos va ser guàrdia urbà a l’Ajuntament de Barcelona durant uns quatre
anys abans que la seva vàlua (i la seva militància en el PSC des de 1976) li proporcionés la Direcció de Serveis del Districte de Sant Martí i una assessoria en l’àmbit de la via pública. Set anys més tard va ser escollit regidor del mateix districte. Votació rera votació, va sortir elegit i va continuar com a regidor durant 20 anys. La seva experiència, ignorant la veu dels veïns i prioritzant les directrius del partit (cas 22@), li va valdre convertir-se durant la passada legislatura en Regidor de Mobilitat, repetir per tercer cop com a President de l’Institut Metropolità del Taxi i assolir la presidència de l’Entitat del Medi Ambient, amb la presidència aparellada de les empreses públiques TERSA i EMSSA. També va ser durant molts anys Vicepresident de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat i darrerament Vicepresident de la Comissió Catalana de Trànsit i Seguretat Vial. Tots aquests càrrecs –i segurament altres que desconeixem- els va exercir simultàniament.

Quan dos mesos abans de les darreres eleccions municipals va anunciar la seva lloable intenció de no presentar-se per donar pas a la renovació, també va dir que tornaria a la Direcció de serveis de l’inici de la seva carrera política. Però el PSC va perdre les eleccions i CiU tenia al cap altre perfil per les direccions de servei. Així doncs, desprovist dels càrrecs, sous i indemnitzacions corresponents, es va reintegrar immediatament al seu antic lloc de treball i durant uns tres mesos l’Ajuntament de Barcelona li va pagar religiosament el seu sou com a grup C2. No sabem quin nivell tenia; el que sabem és que un guàrdia urbà sense cap càrrec té un nivell 16. Tampoc sabem si es va apropar gaire a alguna de les casernes poblades per excompanys que s’havien hagut de quadrar davant d’ell durant 27 anys.

Alguna cosa no devia rutllar a la seva feina originària a l’Ajuntament de Barcelona, a banda que els polítics de torn ja no són del PSC, perquè la flamant ÀMB el va reclamar en Comissió de Servei. L’expedient administratiu d’aquesta comissió de serveis (núm. 1043/11) és força surrealista pel que fa a la “justificació” i a les dates de la seva tramitació. Dit i fet: amb efectes 15 d’octubre, i de moment fins el 31 de desembre (haurà rebut la carta de finalització de contracte?) el Sr. Narváez es deixa veure una mica pel despatx de la 3a planta de l’edifici B que va exigir quan va entrar. Es veu que passa la major part del seu horari laboral a prop dels seus companys socialistes de la planta 6a de l’edifici A.

Més d’un, a aquestes alçades, ja deu haver malpensat que un personatge de la seva categoria política –membre del Consell Nacional del PSC- no pot ser que cobri un sou d’auxiliar (C2). L’ha encertat: l’ÀMB és hereva, també, de la memòria dels seus càrrecs polítics i l’ha acollit amb el despatx obert i un nivell C1 22 com a tècnic especialista; és a dir, 826 € mensuals més que un C2 16. No sabem què fa, ni com han estat les proves per passar del grup C2 al C1, però segurament té el rècord (a més de ser l’edil de Barcelona que ha oficiat més casaments civils) de ser l’únic subgrup C2 que l’ÀMB o les seves entitats antecessores reclamen en Comissió de Servei.

Deu ser difícil tornar a ser humà en tan poc temps. Aquests “baratos”, com diu el Cristiano Ronaldo del “Crakòvia”, cobren massa poc. Sort que als companys del partit els costa poc recompensar amb un sou que no paguen ells i aquí, a l’ÀMB, remenen les cireres. I el President Trias a callar, que prou favor li fem treient-li de la nòmina de l’Ajuntament.
Ah! I no us oblideu d’anar a votar el proper dia 20, perquè ja veieu que canvia molt la cosa depenent qui trieu...

dilluns, 14 de novembre del 2011

SE N'ADONA O NO SE N'ADONA EL PRESIDENT TRIAS?


El passat 8 de novembre la nostra secció va adreçar-se al Gerent de l’ÀMB, per tal que regularitzés de forma immediata la situació contractual de molts treballadors que estan en precari i els nomenés funcionaris interins, la qual cosa, els hi donaria una relativa major estabilitat laboral. És aquest un tema amb el qual aquesta Secció és especialment sensible. Quatre dies abans, el Coordinador de Relacions Laborals ens va informar de la suposada voluntat de la Direcció de passar a interins a la majoria d’aquests contractats amb data 1 de gener. També fa unes setmanes l'Il·lm.President Senyor Xavier Trias i Vidal de Llobatera en persona va informar en reunió amb un sindicat subvencionat de la casa que, llevat de casos puntuals, la majoria de contractes es renovarien – i que la situació financera era bona...-.
De forma sorprenent, el mateix dia 8, la Direcció va lliurar una notificació a tots aquests treballadors dient que el seu contracte finalitza a finals d’any, formalisme no obligat amb aquest termini, 54 dies abans.

Aquest centenar aproximat de persones tenen contractes que finalitzen amb el mandat institucional molts amb Obra o Servei lligat al mandat institucional -. Atès que va haver canvi de mandat amb les eleccions municipals a finals de maig, només veiem dues possibilitats: o estan contractats fins que finalitzi l’actual mandat -del qual encara en falten tres anys i mig- o estan treballant sense contracte -això seria un frau de llei-. En qualsevol cas, creiem que la notificació no té cap tipus de valor jurídic i que fins i tot pot ser una nova infracció laboral que hem posat en coneixement dels nostres serveis jurídics.
Atenció: estem parlant de més d’un centenar de persones, amb els seus neguits personals, familiars i, com no, econòmics.

Llavors, per què fan aquesta comunicació?
A poc a poc ens arriben informacions de caps amb perfil polític “esquerrà” que van dient als seus subordinats que tot és “normal” en el marc de les retallades actuals. Recordem: estem en plena campanya electoral. Qui fa retallades? El PP i CiU. El primer està totalment marginat de l’equip de govern de l’ÀMB i el segon és el partit del President de l’ÀMB qui sembla no adonar-se'n que els gestors de l’entitat poden treure rèdits polítics sembrant la por entre el personal. Potser vindran després a presentar-se, ells o algun sindicat “possibilista” a posar-se les medalles de salvadors de la pàtria.

Mentrestant, no hi ha hagut cap tipus de formalisme ni informació als representants de personal per “fitxar” a l’ex-regidor de l’Ajuntament de Barcelona, ex-President de l’Institut Metropolità del Taxi i de l’Entitat Metropolitana del Medi Ambient qui, com es veu que s’ha quedat sense cadira, aquí l’hi han preparat un despatxet. Pròximament, us ampliarem la informació.

Tot plegat, ens fa pensar que el nostre President no sap el que se li belluga per sota. Potser per això diu –a diferència del que farà a l'Ajuntament de Barcelona– que no treurà la paga extra de Nadal als directius i polítics metropolitans. 
Continuarà...

dimecres, 2 de novembre del 2011

Segueix el classisme


El mapa galàctic de directius-funcionaris eventuals es completa ara amb el nomenament del nou Director de Serveis de  Desenvolupament  Econòmic.  Però el Servei de Recursos Humans no ha deixat de treballar ni un moment (deu ser per això que no ha tingut temps d’informar-nos) després de la materialització de la nova ÀMB:  l’endemà d’aquesta, el 22 de juliol, es va nomenar funcionari interí, amb caràcter d’urgència,  un economista adscrit  a la Direcció de Serveis Tècnics de Transport i Mobilitat amb nivell 29 de complement de destinació. El seu nomenament s’extingirà quan l’execució del programa temporal (EPT) al qual s’assigna arribi a la seva fi, de la mateixa manera que els altres 13 nomenaments de funcionari interí  que s’han fet des de la data indicada. També s’han contractat en pràctiques dues persones, s’han reincorporat vells coneguts, s’han adscrit diverses persones en comissió de serveis... En fi, un no parar.

Paral·lelament, diuen que el Sr. Trias, President de l’ÀMB, ha informat de la voluntat de mantenir la majoria dels llocs de treball temporals i precaris que en teoria finalitzaven aquest any (res de deixar de precaritzar allò que és estructural) i de la “bona salut financera de la casa”.
Nosaltres no podem evitar pensar en els nostres sous congelats. Tenim a mà les nostres retribucions com a treballadors que no han canviat de grup ni de nivell des de fa més d’una dècada i tenim els sous del personal directiu d’anys enrere; amb la nostra curiositat habitual ens remuntem fins una data rodona. De gener de l’any 2000 a gener de l’any 2011 l’IPC de la província de Barcelona ha pujat un 41,2%. Un sou mitjà d’un treballador de la casa, amb 4 triennis més –concepte no recollit en la retribució dels càrrecs de confiança-, ha pujat un 25,6%, el del gerent un 36,8%, el dels directors de servei “comuns” un 44% i el del director de serveis generals (quan es va crear, l’any 2001, es deia “serveis centrals”) un 52,86%, en deu anys.

Amb els polítics no caben comparacions: ells, tret d’assessors i caps de gabinet, no cobren sous, només “indemnitzacions”, ja us ho dèiem. Alguns seran “indemnitzats” per un import més alt que els vostres sous. També seran indemnitzats per l’assistència a algun dels 44 organismes (consorcis, associacions, fundacions, instituts...) i empreses en els quals participa l’ÀMB. Més de 70 dels nostres consellers hauran d’assistir a consells d’administració, juntes de govern, assemblees, patronats, plens, comitès executius... Entre aquests, qui s’emporta la palma és la nostra Vicepresidenta de l’Àrea de Medi Ambient Assumpta Escarp (PSC), amb 13 càrrecs en aquests òrgans. La segueixen el Vicepresident  d’Àrea de Transport i Mobilitat, Antoni Poveda (PSC) amb 5 d’aquests càrrecs i el Vicepresident Jordi Portabella (ERC), també amb 5. El nostre Vicepresident Executiu (PSC) i el nostre President (CiU), només ostentaran 4 i 3 càrrecs respectivament, en representació de l’ÀMB. En aquests organismes, però, també assisteixen directius i tècnics de l’ÀMB, i hem de reivindicar un menor volum de feina per algun d’ells: el Director de Medi Ambient té fins a 15 càrrecs en aquests empreses i organismes, mentre el  Gerent només en té 6.

Us dèiem a l’anterior capítol que els consellers de l’ÀMB són indemnitzats per valor d’uns 800.000 € anuals per venir al Consell, Junta de Govern, etc... I per anar a aquests 44 organismes, quant cobren? Ai, no ! Quant els “indemnitzen”? Continuarà...